مخزن نگهداری اسید

استاندارد مخازن اسید

استاندارد مخازن اسید که اصلی ترین آن NACE SP0294 میباشد به صورت کامل در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.این استاندارد برای حفظ یکپارچگی مکانیکی و به حداقل رساندن پتانسیل وقوع خوردگی غیر قابل شناسایی در مخازن نگهداری اسید غلیط می پردازد.

تانکر اسید در فشار جو و فشار پایین ، توصیه های طراحی ، ساخت و بازرسی توصیه شده در این استاندارد  ارائه ارائه می شود. دستورالعمل های بازرسی که در تشخیص و نظارت بر خوردگی کمک می کنند ، با هدف کلی جلوگیری از خرابی های فاجعه بار ارائه شده است.

این استاندارد برای استفاده تولید کنندگان اسیدو مصرف کنندگان نهایی که سیستم مخزن ذخیره اسید ثابت دارند استفاده شده است.این استاندارد ذخیره سازی اسیدهای تازه و فرآوری شده و اولئوم را که ممکن است در تجهیزات فولاد کربن استفاده شود،پوشش می دهد.

فرآیند اسید بین ۶۵ تا ۹۹.۵ درصد غلظت است که به عنوان بخشی از یک فرآیند تولید، در واحدهای فرآوری بازیافت ،خالص و یا غلظت می شود. از اسید تازه و اسید فرآیندی ممکن است در این استاندارد به طور کلی به عنوان اسید غلیظ نام برده شود. غلظت های معمولی اولئوم تا ۶۵٪ متغیر است.این استاندارد برای اسید فله در دمای محیط در نظر گرفته شده است.در جریان ورودی از ۴۰ درجه سانتیگراد (۱۰۴ درجه فارنهایت) گرمتر است ، مخزن دارای بخاری است .

استاندارد مخازن اسید عمودی و افقی

مخازن عمودی درفشار اتمسفر و فشار کم ساخته شده به ترتیب مطابق با استاندارد API 650 و API استاندارد ۶۲۰،۳ را پوشش می دهد. API 650 مخازن فشار جو و API 620 مخازن تا فشار سنج ۱۰۰ کیلو پاسکال (۱۵ psig) را پوشش می دهد.

استاندارد مخازن افقی ساخته شده مطابق با ASME Boiler and Pressure Vessel Code (BPVC) ، بخش VIII ، بخش ۱ را پوشش می دهد.مخازن تحت فشار برای انتقال اسید به مخازن دیگر بدون پمپ در محدوده این استاندارد نیستند.

ذخیره سازی واحد آلکیلاسیون اسید سولفوریک مصرف شده مطابق بااستاندارد NACE RP02054

اسیدهای سولفوریک مصرف شده از واحدهای آلکیلاسیون و فرآیندهای شیمیایی از نظر اسید سولفوریک تازه و فرآیند شده ، دارای اختلاف زیادی در خوردگی میباشند. یک پتانسیل برای تخریب در فضای بخار آلکیلاسیون و مخازن اسید سولفوریک شیمیایی مصرف شده وجود دارد.

آلکیلاسیون و اسیدهای سولفوریک شیمیایی مصرف شده در محدوده این استاندارد نیستند. اسید تازه به طور معمول دارای سطح آلاینده بسیار کمی است که بر عملکرد خوردگی تأثیر نمی گذارد.بسته به منشا مواد اولیه و روش ساخت ، ممکن است مقادیر کم سولفید هیدروژن (H2S) ، سیانید هیدروژن (HCN) یا آرسنیک (As) در اسید تازه وجود داشته باشد.

به عنوان مثال ، اسید سولفوریک تازه تولید شده با گوگرد ذوب ممکن است حاوی As باشد.اسید سولفوریک فرآیند ممکن است حاوی H2S ، HCN یا As باشد.به دلیل نحوه استفاده در فرآیند تولید. بنابراین ، اثرات بالقوه H2S ، HCN و As در عملکرد خوردگی اسید تازه و اسید فرآیند در این استاندارد بیان شده است.

اساس این استاندارد

با اطمینان از درجه بالایی از یکپارچگی سیستم مخزن ذخیره سازی از طریق طراحی و ساخت خوب و بازرسی و نگهداری کافی و دوره ای ، از خرابی های عمده جلوگیری کرد و حوادث جزئی را به حداقل کاهش داد. کاربر نهایی باید برای راهنمایی به این استاندارد مراجعه کند ، اما در همه موارد ، کاربر نهایی باید این کار را انجام دهد

نقاط قوت مخزن پلی اتیلن نگهداری اسید 

مخزن ضد اسید نوعی مخزن پلی اتیلن دوجداره تقویت شده می باشد .این مخازن شامل طراحی ، مواد ساخت ، ساخت ، بازرسی و آزمایش هستند.تامین کنندگان عمده اسید می توانند با ارائه نمونه هایی از مشخصات محصولات خود مخازن خاصی برایشان تولید کرد.

در تمام مراحل ساخت و بازرسی می توانند از خط تولید بازدید فرمایند تا از رعایت مشخصات آن اطمینان حاصل کنند.مخزن پلی اتیلن دوجداره مایعات بهترین ظرف برای نگهداری اسید نوعی مخزن پلی اتیلن مقاوم می باشند.مخزن پلی اتیلن مایعات شرکت کیش سپتیک بر اساس استاندارد ۹۱۱۶ بخش سه به صورت دیواره های ساختمند تولید میشوند.

مخزن ذخیره اسید سولفوریک

این استاندارد برای کلیه سیستمهای مخزن ذخیره این ثابت که حاوی اسید سولفوریک یا اولئوم تازه یا فرآوری شده در شرایط محدوده این استاندارد هستند،اعمال می شود. سیستم مخزن ذخیره اسید سولفوریک به عنوان مخزن و لوله کشی داخلی مخزن و بلافاصله مجاور مخزن تعریف می شود.

خودروهای مخزن ریلی ، تریلرهای مخزن ، بارها و ظروف حمل قابل حمل اسید سولفوریک در محدوده این استاندارد نیستند.در کل این استاندارد برای نشان دادن نسبت جرم اسید سولفوریک به جرم کل فقط برای مخلوط های اسید سولفوریک و آب استفاده می شود

مخازن عمودی اسید تولید کیش سپتیک معمولا به صورت عمودی و با کف دوبل تولید میشود و از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.این مخازن قابلیت نگهداری انواع اسید را تا دمای ۱۰۰ درجه داراست و دیگر نیازی به خرید مخازن پلی پروپیلن و یا استیل که قیمت های نجومی دارند نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *